Close
Logo

О Нама

Цубанфоодла - Ова Популарна Рејтинг Вина И Мишљења, Идеја О Јединственим Рецептима, Информације О Комбинацијама Вијестима И Корисних Упутстава.

Култура

У Јерменији, ренесанса вина пушта корене у супротности

Јерменија се сматра једним од родних места винарства, а археолошки докази датирају најмање 7.000 година. Трагично, винска култура земље је десеткована под Совјетским Савезом, када је била приморана да производи ракију уместо вина.



То је коначно почело да се мења пре десетак година. Данас у земљи послује више од 200 винарија, а њихове флаше се сада могу наћи на тржиштима и ресторанима широм Сједињених Држава и Европе. Предводи ову ренесансу тим отац-ћерка Вахе и Аимее Кеусхгериан, који производе вина Кеусх и Зулал, док такође надгледају заједничке пројекте винограда и производње за десетине других брендова.

Можда ће ти се свидети и: Водич за Јерменију, једну од најстаријих винских регија на свету

То није био лак пут, јер су се неки од најбољих јерменских тероара и његових најпожељнијих аутохтоних сорти грожђа налазили унутар и на граници Нагорно-Карабаха. Та отцепљена република етничких Јермена — резултат бруталног рата између Јерменије и Азербејџана од 1991. до 1994. — поново је постала зона сукоба 2020. године, када је Азербејџан покушао да поврати контролу над земљом.



То је довело до драматичне и опасне сезоне бербе за Кеусхгериане те бербе, када су морали да беру грожђе на граници док су битке беснеле у близини. У септембру 2023. Азербејџан је задао последњи ударац републици, заузевши територију, протеравши 150.000 Јермена и, од 1. јануара 2024, збрисао Нагорно-Карабах са мапе.

Добро познајем овај сукоб, пошто сам скоро месец дана провео у Нагорно-Карабаху 2004. Био сам тамо са ратним фотографом Џонатаном Алпеиријем да извештавам о геополитичкој ситуацији. Такође смо наишли на винску културу региона која се тада полако враћала из рата деценију раније, и провели смо неколико дана обилазећи винограде препуне нагазних мина и винарије чији су зидови били изрешетани рупама од метака. Искуство је довело до моје прве велике дугометражне приче у међународном часопису и покренуло моју каријеру винског новинара. Локални људи, сада избеглице, и места Нагроно-Карабаха увек ће ми бити блиски срцу.

Можда ће ти се свидети и: 9 сорти грожђа које ће вам помоћи да разумете јерменско вино

Године 2021, охрабрен борбама Јерменије, али фокусиран на подизање историје вина у ширем региону, Вахе Кеусхгериан је обећао да ће правити вино од грожђа које се узгаја у суседном Ирану. Иако историја вина датира исто тако далеко у Ирану – древна јерменска винарија је само миљама од иранске границе – земља наставља да подржава забрану алкохолних пића која је донета током исламске револуције 1979.

Успео је 2021. године, тражећи грожђе на селу и извозећи га назад у Јерменију, где су он и Ејми направили прво комерцијално вино од грожђа које се узгаја у Ирану после више од 40 година.

Ова сага је срце документарног филма СоммТВ Чаша спасења , који се сада емитује на мрежи након обиласка позоришта широм Северне Америке. Да бих чуо више о томе шта је привукло Вахеа Кеусхгериана у Јерменију, зашто је Аимее одлучила да му се придружи и како изгледа будућност вина у овој древној земљи, интервјуисао сам обоје.

  Аппле Подцаст логотип
  Логотип Гоогле подкаста


Еписоде Трансцрипт

Транскрипти се генеришу помоћу комбинације софтвера за препознавање говора и људских транскрибатора и могу садржати грешке. Молимо проверите одговарајући аудио пре цитирања.

Матт Кеттманн 0:09

Здраво, и добродошли у подкаст Вине Ентхусиаст. Ви служите култури пића и људима који је возе. Ја сам Матт Кеттманн, писац на слободи овде у Вине Ентхусиаст. А данас вам доносим разговор са Вахеом и Аимее Кеусхгериан, тимом отац-ћерка који стоји иза Кеусха, Зулала и других винских пројеката у Јерменији. Јерменија ми је веома блиска срцу. Тамо сам провео око месец дана пре 20 година, и то је било путовање које је заиста помогло у покретању моје каријере писања вина, Јерменија се сматра једним од родних места винске културе. А данас доживљава озбиљну ренесансу у производњи вина, а Ејми и Вахе воде ту акцију. Њихова прича је основа недавно објављеног документарног филма Цуп оф Салватион од стране СоммТВ-а, а придружили су се подцасту како би нам рекли нешто више о историји вина и Јерменије, узбудљивој енергији око данашње винске заједнице у земљи и зашто је Вахе одлучио да ризикује своју слободу 2021. тако што је био прва особа која је направила комерцијално вино из суседног Ирана у више од 40 година.

Ово је Матт Кеттманн са ентузијастом вина. Овде сам са Вахеом Кеусхгерианом и његовом ћерком Аимее Кеусхгериан, винарима из Јерменије, заправо, од свих места, а данас ћемо разговарати о историји винарства у Јерменији, која сеже миленијумима уназад. Причаћемо мало о томе како се овај тим отац-ћерка окупио и одлучио да заједно почне да прави вино у Јерменији. Разговараћемо мало о неким од сукоба у тој области, посебно око Нагорно-Карабаха или иначе познатог као Артсакх, што укључује неке од њихових винарија пре неколико берба. А онда ћемо такође ући у Вахеову луду мисију да прави вино и Иран или да добијемо грожђе из Ирана и направимо вино у Јерменији. Све ово је снимљено у новом филму Сомм ТВ под називом Цуп оф Салватион, који сада можете гледати на мрежи. Дакле, ако сте узбуђени због овога, свакако погледајте тај филм. А можете купити и ова вина, која сте ми послали и била су фантастична. Још нисам пробао вино из Ирана, јер ми се то чини мало превише посебно. Али други из Јерменије су били фантастични. Па хајде да само заронимо овде. Вахе, ти си рођен у Сирији, зар не, одрастао у Либану, па у Италији, а онда радио у Калифорнији, па направио вино и Италију, а онда се одлучио да правиш вино у Јерменији. Реците ми мало о својој личној историји и како сте дошли да се кладите на Јерменију од свих места где можете да уложите своје право када је у питању вино.

Гап Кеусхгериан 2:22

Видим. Да, редослед је прилично исправан: Сирија, а затим одрастао у Либану до своје 19. године, па Италија. затим САД – Калифорнија – и онда се вратио на 12-годишњи боравак у Јерменији, што је био први пут да сам заиста направио вино. До тада сам био трговац и продавао италијанска вина широм САД у Калифорнији на источној обали. И онда дам у закуп неке винограде, па винарију у Тоскани, и тамо сам правио вино. А онда сам Пуглиа тамо направио вино. Тако да сам имао две винарије у исто време. Јерменија је била искрено да је то било случајно путовање ’97. Пријатељ мог девера са пријатељем, ишли су у Јерменију, рекли су да хоћеш да нам се придружиш? Наравно, наравно, наравно. И придружио сам се војсци у Паризу, па смо отишли ​​у Јерменију. Ту ми је, кроз разговор са људима, речено да је ту све кренуло у виноградарству. А пошто сам романтичан тип, то је било као, све што сам морао да чујем. И тако је ова ствар ушла у мој мозак у мој ум да, шта да радим са њом? А онда сам две године касније дошао и засадио неке винограде ’99, што у то време нико ништа није радио у Јерменији. Брзо напред, тај пројекат није успео - посадили смо винограде код погрешног партнера, и тако даље. Дакле, класична емотивна одлука, и онда, дакле, 2009. године, направили смо гап годину са породицом у Јерменији, и ја сам почео да правим пројекат, био је велики пројекат, али није било винарства. Тако сам попио шест боца вина, сви су били оох, било је тако добро. Било је тако лепо. И тај пројекат је кренуо. И то је покренуло цео препород индустрије. Знате, то је био пројекат од 300 хектара. А онда је постао водећи бренд у Јерменији, па је поставио стандарде за ново производњу вина. А онда сам 2013. желео да се бавим пенушавим вином, и тако даље и тако даље. А онда сам се стварно умешао, никад се нисам вратио у Сједињене Државе. Остао сам у Јерменији. Дакле, овде сам већ 14 година.

Матт Кеттманн 4:42

А ти си Јермен по наслеђу. Да ли сте одрасли говорећи јерменски?

Гап Кеусхгериан 4:47

Да, па сам говорио јерменски. Енглески би био мој други језик, али тако смо почели у школи. Арапски је био језик земље. Тако смо научили арапски, писали смо арапски. Али никада нисмо вежбали док нисам отишао у војску, а сви су били Либанци и сви су говорили арапски, а ја сам био једини Јермен у касарни, хајде да то тако кажемо. Иначе, знате, држали смо главе погнуте и свако је радио своје. Знате, били смо гости у земљи домаћину попут Сирије, Ирака, Либана након геноцида, тамо су се сви Јермени раширили. Неки у САД, Француској, шта не. Дакле, то је где - оба моја родитеља су били Јермени, школа, извиђач.

Матт Кеттманн 5:35

Јерменска винска историја сеже 4.000, 6.000 година?

Гап Кеусхгериан 5:41

Последња је била 6.100 година — јер је то била угљеникова датира, ова пећина у Јерменији. Али онда пре три или четири месеца, можда је сада скоро шест месеци, било је заједничко истраживање између локалних јерменских, европских, кинеских истраживача, које су датирали на 11.000 година. Не Јерменија сама по себи, већ наш регион као родно место и то 11.000 година уназад. Постојала су два центра, Асхава је било винско грожђе, то је винифера, а онда је било у њему, мислим да је то био Асхкан или негде, стоно грожђе, па јело грожђе. Дакле, њих двоје, један је отишао на исток, а други на запад. А онда је са Запада отишла у Европу, путовала је, лоза је путовала Европом, и онда се променила, наравно, знате, тако.

Матт Кеттманн 6:33

А онда је Јерменија имала, мислим, само за читаоце који нису пратили овај, овај део светске историје, Јерменија је била део Совјетског Савеза. А у то време, традиција домаћег винарства је била некако угушена или како бисте описали тај период?

Гап Кеусхгериан 6:48

За време Совјетског Совјетског Савеза? Придружили смо се Совјетском Савезу 20-их година. Знате, били смо независни, али смо једва успевали и онда је дошао Совјетски Савез, Црвена армија и скоро сви тамо, Грузија, Азербејџан, Јерменија, свака друга источноевропска земља су постали део, не сви, али Совјетски Савез. Били смо једна од република Совјетског Савеза. И пошто је Совјетски Савез или комунистичка економија била планска привреда, па су морали да раде петогодишње планове, имали су петогодишње планове, тако да су имали оволико људи и одређене земље у којима можете да правите вино, Грузију, Јерменију, Азербејџан и шта не . Орапа, једна од њих до које нисам могао да дођем, била је део Азербејџана, али то је била јерменска енклава. Требало је само да испоруче вино у Совјетски Савез. Дакле, јер је Јерменија дата из земље и јерменских сорти, они су за време Стаљина, који су Грузијци, одлучили да ће Грузија правити вино, а Јерменија ракију или ојачана вина, копије шерија, Мадеире и тако даље. Лука. Дакле, они су копирали сва ова вина у Јерменији, а Јерменија је снабдевала Совјетски Савез ракијом, доста тога, знате, дестилација је радила. И осим једног региона са пећинама, јер су тамо све брда, наставили су да праве стона вина, у суштини стона, јер није било продуктивно. Било је равно, знате, нису могли да помузе земљу, да тако кажем. Тако је та област остала. И наставили су да праве стона вина, иначе су то радила још пар места. Али до сада, рецимо да смо живели у мрачном добу док бих лако рекао 19, 2000. до 2009. Дакле, око можда 70 година, 75 година.

Матт Кеттманн 8:53

Дакле, пре само 20 година, ова врста модерног препорода јерменске винске културе је заиста почела да се дешава.

Гап Кеусхгериан 9:01

Па, знате, прва вина су направљена од бербе 2010. постојала су три пројекта истовремено су радила вино у берби 2010. која је објављена крајем 2011. То је експеримент који сам урадио 2009, шест родитеља, али 2000 сам посадио виногради 1999. Али велики пројекат, око 300 хектара је засађено 2006, 2007. И онда тај период.

Матт Кеттманн 9:34

Дакле, то је заиста младо - мислим да је најстарија винска регија на свету. Изузетно је млад.

Гап Кеусхгериан 9:41

Око 12 година. Ренесанса поновног рођења јерменског винарства траје око 12 година. Мислим, неки тачно одреде који месец, ко када шта — заиста је слатко на неки начин да се можете вратити и рећи, „Ох, сећам се тог ресторана, овог ресторана“, јер је то било као, знаш бесплатно за све у неким начина, а културе није било, следила је култура. И знате, када се сетим када сам направио првих 25.000 флаша, и понекад се пробудим ноћу, као, шта ћу да продам ово вино? Знате, мислим, навикао сам да продајем италијанска вина у САД ту и тамо. Али знате, ја одем код дистрибутера у САД и кажем: Хеј, имам јерменско вино, он би ме погледао као, да ли, знаш из којих си делова месеца дошао, па ћу и ја. Али искрено, мислим да је 25.000 боца трајало можда шест месеци. И наредне три-четири године имали смо дефицит. Дакле, продавнице би ишле у ресторане да га купе одатле, јер смо га ограничили на само четири ресторана. Тако да је било некако слатко. А онда је дошло још неколико брендова и последње три-четири године је сада сваки корак, кажем сваки загрљај се—ово су јерменски намаи—праве вино, шамарају етикету. Или идите негде и неко им прави вино. Дакле, сада је потпуно ван контроле. Јел тако? Што је добро.

Матт Кеттманн 11:09

Што је добро. Добар је проблем имати. Аимее, ниси била, ниси била на винском путу пре него што си се придружила свом тати. Јел тако? Мислим, то није било нешто што вас занима. Да ли је то сигурно рећи?

Аимее Кеусхгериан 11:19

Не. Мислим, одрастао сам око вина. Одрастао сам у Тоскани са Вахеом, и никад нисам мислио да ћу на неки начин кренути очевим стопама. Али ја сам завршавао факултет и он ме је позвао да учествујем у жетви за Кеусх 2016. Па сам мислио да ће то бити заиста забавно. И тако када сам те јесени отишао тамо, некако сам се променио у мој свет јер сам ја, А) био уведен у винску индустрију на сасвим другачији начин. То је индустрија са много различитих аспеката. То је пољопривредна индустрија, то је занат, то је занатска индустрија, производите добар производ. И то је глобални међународни посао. Тако да сам винска индустрија одједном постала веома другачија када сам је сагледао из те перспективе. Штавише, долазак у Јерменију као Јерменске дијаспоре био је веома примамљив. То што нисте имали своју државу, историјски гледано, у последњих 100 година, а затим имати своју нацију независну, и имати место које називате домовином је веома емотивна одлука. И то је веома емотивна тема за бављење. Дакле, да, дакле, комбинујући то двоје, а затим доћи у Јерменију и видети да винска индустрија само експлодира, 2016. је уследила након 2015. године, што није било баш, било је неколико преломних тренутака у 2015. За индустрију. Једна, на пример, прва, била је то прва година да је Ридел увезен у Јерменију 2015. И то је, само да ствари ставимо у перспективу, била и година када је основана винска академија. Тако да су то били нека врста преломних тренутака који су се десили годину дана раније, а које сте могли да осетите 12 месеци касније, а сазнање да се тако брзо дешавају таласи, било је веома узбудљиво бити део тога. Дакле, 2016. је била моја прва жетва. А онда сам почео да радим на Кеусх пројекту са татом који прави метходетрадиционалле у Јерменији, знате, и то је оно што је прављење пенушавог вина уопште веома посебно, а онда је прављење пјенушавог вина у Јерменији још посебније.

Матт Кеттманн 11:40

Шта сте урадили, извините што прекидам, али шта сте мислили да ћете радити са својим животом?

Аимее Кеусхгериан 13:13

Заправо, мислио сам да ћу радити за велику мултинационалну развојну институцију и радити на развоју руралних економија. И онда је Вахе предложио да ће, знате, велики број винограда и велики део винске индустрије у Јерменији учинити управо то. У ствари, имамо много винограда који су у, у пограничним селима, а грожђе и виногради сада у великој мери доприносе расту наше руралне привреде. Па је рекао, знате, можете некако да то још увек можете да урадите ако сте страствени у вези са тим, и, и извршите свој утицај кроз винску индустрију.

Матт Кеттманн 13:43
И добијате хладну боцу вина коју такође можете поделити са људима.

Аимее Кеусхгериан 13:46

Да, то помаже, то је, то је плус. Јел тако?

Матт Кеттманн 13:46

А сада, заправо идеш у школу, добијаш још једну диплому, али из вина у Дијону, Француска, зар не. Одакле нам се обраћате?

Аимее Кеусхгериан 13:51

Ја сам. Тако да добијам МБА из вина и жестоких пића на Бургундској пословној школи. То је дивно искуство. У свету постоји неколико МБА програма који се фокусирају на вино. Имате Напу, имате УЦ Давис, имате Кедге у ​​Бордоу, Универзитет Аделаиде. Када сам бирао програме, некако сам размишљао о томе у којој винској регији желим да будем? А у ком региону има смисла бити Јерменија? Када погледамо како се Јерменија развија као винска регија, имамо одређено грожђе које се истиче и одређене карактеристике и терроар који дефинишу нашу винску регију, а за мене сам некако означио Бургундију као место где сам желео да одем и научим и, и, и узми моје знање, па се враћам у Јерменију са њим.

Матт Кеттманн 14:38

Велики. Па, хајде да причамо мало о том грожђу. Можда можете да почнете и Вахе такође може да се укључи, али Јерменија има гомилу различитих аутохтоних сорти које су само знате, из Јерменије и мислим да су оне део врсте ренесансе, оне се поново откривају, поново наглашавају и ставити добар нагласак на њих како би их добро узгајали и претворили у заиста занимљиве. Зато реците о неким од тих грожђа и шта радите са њима.

Аимее Кеусхгериан 15:03

Да, па, историјски гледано, имамо више од 500 Витис винифера за које се каже да потичу из овог региона. Дакле, можете замислити да вероватно постоји много више него што можемо да замислимо. За време Совјетског Савеза постојао је расадник од око 150 аутохтоних сорти грожђа. А сада их можете пронаћи око 40 или 50, иако то расте како ми некако развијамо и поново откривамо изгубљено и древно грожђе. Генерално, оно што видите јесте Арени је наше примарно грожђе, што је наша црна сорта грожђа. А онда то долази из региона Вајоц Џор и Воскехата за нашу белу сорту грожђа. И онда имамо још неке врсте грожђа које почињу да се откривају као што су Тозот, Цхиллар Гурмеет коза, Гаран Дмак, заиста имамо, још увек смо на самом почетку а) идентификовања свих ових аутохтоних група које имају потенцијал , ми смо на почетку разумевања клонова које имамо, на пример, пронашли смо 19 клонова Аренија, пронашли смо живе клонове Тозота, ови клонски одабири су веома значајни у томе како развијамо винограде и даље. Али генерално, ми смо још на самом почетку откривања онога што имамо у грожђу, али углавном оно што ћете наћи су Арени и Воскехат јер жели да каже реч племенито, знате, да би се оправдало, јер треба назвати то је прелепа сорта грожђа која води а) по квалитету и стилу. И да, једноставно је, супер је.

Матт Кеттманн 16:23

Да, и мислим, моје искуство са Аренијем је да је много лаган - мислим, постоји нека врста стереотипног источноевропског због недостатка бољег стила описа вина, обично је тешко. Мислим, мислите да су мађарска вина тешка и велика. А Арени је потпуно супротно од тога. Елегантније је. Више је вођен минералима. Суптилније је, али да ли проналазите грожђе које такође прелази спектар од лакших до богатијих вина?

Аимее Кеусхгериан 16:48

Да, да, имамо сорту грожђа Сирени, на пример која потиче из Атсафа, веома је танинска и велика. Помало, ви ћете наћи вина више на смелијој страни са пуно структуре и танина. Арени се фокусира на то да буде, тежи да се фокусира на елегантнију страну. Али када га пробате, знате, има тенденцију да буде веома воћно напредно на носу, очекујете ову врсту лаганог до средњег тела, елегантног вина, али онда када пробате оно има ову неочекивану, заиста дивну структуру. Дакле, веома је сложен. И производи вина са много различитих слојева и сложености. И постоје неке карактеристике ароме и укуса које покупимо и које можете пронаћи у већини Арени-а. Како регион развија стил, а винари поново развијају стил за грожђе. Проналазимо и заједничке карактеристике. .

Матт Кеттманн 17:33

Велики. Хајде да причамо мало о Нагорно-Карабаху и тој ситуацији. Знам понешто о томе, јер сам заправо провео време тамо, као што сам вам обојици поменуо још пре 20 година, био сам тамо 2004. Провео сам скоро месец дана у Нагорно-Карабаху, што је тада тачка је у суштини била званично непризната република етничких Јермена у окружењу Азербејџана. То је био резултат трогодишњег прилично бруталног трогодишњег рата од 91. до 94. То је уследило након распада Совјетског Савеза, и Јермени су тамо могли да изграде сопствену републику која је годинама тада била мета Азербејџана желећи да га вратите, а ваше винарство и виноградарство су ухваћени у рату око Нагорно-Карабаха 2020. И само да убрзамо напред од прошле јесени, Азербејџан је поново напао и у суштини евакуисан, 150.000 јерменских избеглица је морало да напусти Нагорно-Карабах. сада, почетком ове године, Република уопште престаје да постоји, што је, знате, очигледно трагедија за Јермене који су ту живели генерацијама, ако не и миленијумима. Дакле, објасните нам како сте били ухваћени у рату 2020. између Азербејџана и етничких Јермена у Нагорно-Карабаху?

Гап Кеусхгериан 18:53

Да, јесмо. У Нагорно-Карабаху сам тамо имао расадник. Зато што постоји филоксера. У Јерменији постоје два региона са филоксером, један од њих је Нагорно-Карабах. Дакле, нисте могли, за разлику од већине Јерменије сопствених корена. Нисте морали да пуцате. Тако да је то била једина операција тамо да се размножавају биљке за људе који желе да засаде нове винограде. И тако да смо га први пут, наравно, изгубили. Сада је први пут било тачно на граници. Дакле, Азери нам нису дозволили да бринемо о земљи. Дакле, тај расадник је изгубљен. Али у међувремену, имао сам две или три засаде у Јерменији, хтели су да експериментишу са том сортом, а то је Сирени или Кхндогхни, зависи који су синоними и онда сам сада поново покренуо расадник овде, јер се доста винара преселило у Јерменију, а неки од њих желе да наставе са својом разноликошћу. Дакле, сада покушавамо да пронађемо прилагођавање како бисмо видели где које земљиште или који терроари су добри за ову сорту. Дакле, сада то пропагирамо. Дакле, нећемо изгубити то наследство, ако хоћете. То је било тужно јер је много свега остало иза тога јер морају да се евакуишу за три дана или нешто стварно глупо. Тако да су сви оставили флаше винских резервоара пуне вина, опреме и чега другог. А онда су само кренули даље без померања ниједног од својих вина. Дакле, то је био један велики потрес, потрес стварности, ако хоћете. У самој Јерменији на северу, где постоји регион, он је под азербејџанском паљбом па снајперска ватра. Дакле, неки од видео снимака тамо нису узгајани, јер се увек нешто дешава. А најближе што смо у Јерменији је наше село где правимо пенушаво вино Кхацхик село, које је такође у филму. А то су виногради на највишој надморској висини у Јерменији, који су савршени за пенушаво вино, јер можете имати фенолну зрелост без накупљања шећера. И можете имати веома низак пХ, велику киселост за мехуриће. И ту радимо и ту је било најближе, јер је, вероватно, километар и по ваздушне линије, што је веома, веома близу за удобност.

Матт Кеттманн 21:35

Да, и као што је приказано у филму, ви момци у суштини берете грожђе као бомбе и меци или, знате, експлодирате.

Гап Кеусхгериан 21:44

Није било бомби. Али морамо, знате, морамо да идемо тамо је војна касарна, па смо морали да разговарамо са њима да разговарамо са сељанима, знате, мислим, да, они желе да беру и продају своје грожђе. С друге стране, ни они не желе да ризикују. Дакле, ми у суштини, знате, покушавамо да схватимо како да то урадимо. И ми, отишли ​​смо и урадили то врло брзо. Берали смо и нисмо били сигурни да ли ћемо моћи да беремо или не. Рат свуда око вас и ризичан је.

Матт Кеттманн 22:17

Да. Да. Аимее, да ли си схватио да би твој упад у винску индустрију укључивао овакве геополитичке сукобе?

Аимее Кеусхгериан 22:27

Не, не баш, да будем искрен. Да, ако је мој отац био произвођач из Бургундије, мислим да би ми било мало сигурније да идем породичним стопама, али виногради за Кеуш које имамо су, знате, засађени пре совјетских времена. А војне базе су изграђене након што су виногради засађени и мислим да је то реалност, рат је генерално стварност коју мало западњака, посебно западни свет, не доживљава физички, јер ратови се традиционално воде у иностранству. Али историјски гледано, ратови се обично воде у близини винограда. Ако погледате Шампањац, ако погледате наш Алзас, знате, није ново у историји, да се ратови воде око винограда. И виногради су деловали као границе, а виноград у Јерменији се понашао као границе. Дакле, да, мислим да нисам то схватио нити сте знали, јер сам са 27 година четири сата од рата. Али живот у Јерменији ми је пружио тако богато животно искуство, да не бих не мењам га ни за шта. Заиста је невероватно бити део земље која тако брзо расте и бити део винске индустрије која тако брзо расте. То је апсолутно невероватно.

Матт Кеттманн 23:27

Па, а онда твој тата долази на још луђу идеју да оде у Иран да прави вино. Дакле, само да поставимо ту позорницу, од Исламске револуције 1979. године, производња алкохола је илегална у Ирану. Али у међувремену, Иран и Јерменија деле границе и претпостављам да Јермени могу да путују тамо са туристичком визом, тако да није затворено за вас као што је за Американце и можда неке друге земље. И тако, Вахе, о чему размишљаш у овом тренутку? Јер 2020. трпите рат Нагорно-Карабах. А онда следеће године, једноставно одеш, хајде да урадимо нешто још луђе, или шта те привлачи овоме?

Гап Кеусхгериан 24:10

Добро питање, веома егзистенцијално питање, мислим, мислим, Ејми ме вероватно познаје, један од ретких људи који ме заиста добро познају и разумеју моју психу. И, знате, долази време када ствари падају на плато, а ми правимо вино. Сада много људи прави вино. Пуно чланака се пише. И понекад се осећам добро, шта је следеће? Знаш, мора бити. Када сам био у Калифорнији, то је била Тоскана. Када сам био у Тоскани, то је била Пуља. Када је била Пуља, била је Јерменија и тако даље. А ја зато што је, било је незаконито, или нико није правио вино, цео наратив, цела прича ми је била убедљива, искрено, баш као, морам да будем први који ће правити вино од тога и енклава јер сам знао за Историја тога, знао сам да сам био на Хаџи сахрани, што је леп Табриз на северу, знате, где су ископине ​​које су стајале још од револуције, и ту је ризница вина, културе, вина, вина, све за вино, златне пехаре и остало. И ништа није било. Тако да је било заиста убедљиво за некога ко је у индустрији и тражи следећу авантуру, не лудост, већ авантуру на неке романтичне начине. Такође, некако, знате, прилично да видимо између људи шта можемо да урадимо. И за двоје, отишао сам, отишли ​​смо, отишао сам једном, истраживао сам, разговарао сам са људима тамо, вратио се, сваке године је било нешто једне године, немам готовине другу годину, заузет сам вино које они други је нешто. Дакле, када смо радили филм, Џејсон Вајз је био режисер. Разговарао сам с њим о Ирану, када ће то да ураде, мора да се тога сетио. Дакле, филм је био, онда мислим да смо хтели да то додамо у наш рат. Тако је направљен још један сет видео записа. Онда негде другде, 21. септембра. Тачно око 21, он ме зове и каже: „Можеш ли да направиш вино у Ирану? И знате, био сам на добром месту, искрено, имао сам довољно људи који су радили да бих могао да се коцкам и да идем толико дана у потрагу за грожђем по Ирану. И рекао сам, дозволите ми да телефонирам, буквално. И буквално, обавио сам неколико телефонских позива. Знате, неко ко је знао да је неко пријатељ је Курд јер је то Курдистан, тамо где сам желео да идем. Тамо је већина грожђа из истраживања. А онда сам га позвао назад и рекао: Да, хајде да покушамо, набавићу камион, који има 18.000 килограма, отприлике 15.000 флаша, дај или узмеш, знаш. И тако сам рекао, да, и отишао сам, нисам, у неком тренутку, ниво наде ми је опао. Јер моје схватање квалитетног винског грожђа и њихово схватање грожђа је различито. Ово је за суво грожђе или јело. Дакле, нису могли да обрађују, а ја нисам желео да стално говорим, желим да правим вино. Тако да то камуфлирам, да, ох, желим да истражим да желимо да урадимо ово. Желимо то да урадимо, тако да нисам познавао неко кога сам био у дипломатији који је био амбасадор, овде у Јерменији ми је рекао да будем опрезан. Знате, они су веома зезнути.

Матт Кеттманн 27:44

И они су изгубили, мислим, само су узгајивачи грожђа изгубили, знате, две генерације разумевања како је то расти.

Гап Кеусхгериан 27:51

Апсолутно. Они после чињенице. Тако да сам знао поуздано јер је Јерменима било дозвољено да праве вино. Дакле, правили су вино по кућама, али нико није имао резервоаре. Не постоји модерна технологија. Последња технологија је била 1979. Замислите, замислите Европу 79. и кулиах, Сицилија, све су то биле шраф пресе, а квалитета нигде није било. Дакле, знате, време је стало, 40. Неколико година. Да. Дакле, они немају значење онога што значи модерно вино, осим што имају своје грожђе које је прошло миленијумима. Тако сам нашао то грожђе, сви су говорили, знате, Русија или Русија, то је сјајно радити. Тако да желим и онда коначно, филм, на пример. То је прави одраз. Није уређено. Дакле, идемо и не видим победнике. Настављамо даље. Не видим победнике. А ја сам као, У реду, нисам сигуран шта радим, и шта је њихов сопствени тест Џејсона у томе како смо снимили клипове. Али онда сам полако почео да виђам видео снимке усред ничега предивног, на врху брда, где год. И онда сам почео да се смејем. Био сам веома срећан, знате, и онда смо исекли ово да би се сложило грожђе, било је у хладњачи на различитим бацањима, разбијали гробове, а онда смо га откотрљали у Јерменију, урадили смо тријажу са селекцијом на столу а ми смо смислили један ја има огроман потенцијал зар није тако озбиљно? Ове године сам покушао да се повучем из Шираза, који је један од региона који је најпознатији или у поезији, Руми и мислим да је цео регион Шираза био познат по одличном раду. Нисам то могао да урадим буквално. Нисам могао то да изведем. Да, стално сам намештао људе који су ми то урадили, послали су ми слике које нисам познавао јер би довољно ризиковао да идем. Да, знаш, мислим, неки тип Па, један и он говори о томе у филму. Не знам на коју страну би се замахнули. Знаш, желе да ме науче лекцију. Може се окренути на другу страну.

Матт Кеттманн 30:09

Да, мислим, технички ниси ништа урадио. Добро. Управо сте извезли грожђе. да,

Гап Кеусхгериан 30:16

баш тако. Да. Али оно што је то име је ањон. Је годишња производња вина у егзилу. Знаш, мало померам границе тако да је као, знаш, ја. Дакле, сви су ми скоро сви рекли. Не размишљај ни о

Матт Кеттманн 30:33

ако идеш, мораш да пошаљеш Аимее следећу. Боље одговара. Шта си мислио? Шта си мислио када је твој тата хтео ово да уради? Мислим, има неких добрих сцена у филму које су некако напете, знаш, ти си као, О, Боже, стварно ћеш ово да урадиш. нисам био страшан. да,

Аимее Кеусхгериан 30:54

то је било невероватно нервозно. Џејсон се у ствари побринуо да добије веома стварне емоције, мислим да је берба филмова почела у Јерменији, а виа је требало да оде и уради нешто што нико до сада није урадио, а ми заправо не радимо ништа за коју влада није позната по томе што строга процедура и предвидљивост у својим поступцима. Тако да се заиста није знало шта ће се догодити. Ми ни данас заправо не знамо како ће влада реаговати напред. Дефинитивно не дозвољавају блиски чланови његове уже породице да му не дозволе да оде у земљу, а нисам сигуран шта би се десило ако он ступа ногом на границу, да будем искрен у овом тренутку.

Матт Кеттманн 31:32

Па, и одлично је. Мислим, неке од најмоћнијих сцена у филму су када ово знаш, иранско вино стигне до Иранаца у иностранство, знаш, у Сједињеним Државама, и они то покушавају и говоре, ти знаш, стварно могу да осетим укус. У суштини сам пробао дом, знаш, јер су морали да се евакуишу током револуције. Мислим, да ли сте очекивали да ћете добити такав ниво емоционалног одговора на људе који су на крају пробали вино,

Гап Кеусхгериан 31:58

Мислио сам да ћемо добити добру вучу у заједници сомелијера. Ресторани у Њујорку и ЛА-у и Сан Франциску, ставили на стакло, ту ствар, јер увек траже и траже, тако да нисам био сигуран. Ирански зато што нисмо добили исту привлачност у јерменској заједници у којој смо правили јерменско вино, али можда због Совјетског Савеза, културе пијења вина и престанка. А на Западу га нисмо имали. Људи у Либану, Јермени у Либану, Сирија. нисмо пили. Један смо пили у Ираку, што су сви пили у Либану. Али Иранци су сигурно задржали тај укус. То је у њиховој култури, то је у њиховим песмама. У њима је све је ту. Тако су и урадили, примио сам људе који су ми писали мејлове говорећи: Ох, сећам се да је мој отац добијао сва моја јаја. Ниједан отац није добијао грожђе из Јужних коцкица да би направио вино код куће, чак ни за време прохибиције, такве ствари. И то је то. Имали смо пројекције у Чикагу и Њујорку, било је неколико догађаја, а затим је било питања и одговора. А неки би подигли руку и причали о томе. И мислим да је био потребан добар пријем. Двоје, али посебно моја Сара, мислим да су Иранци и да се нису бавили производњом вина. Дакле, за њих је то заиста емотивно. Јер сада своју страст раде у Орегону, за разлику од укључивања олује у Распбиан. Или у Ширазу. Па, сигуран сам да би волели да то ураде, знате, јер је то њихова домовина, то је наратив. Тако да једем све што сам икада био позитиван. Надам се да ће попустити стегнутост око винарства и у року од једне деценије, надам се да ће бар дозволити контролисано или ограничено производњу вина, знате, али за извозно локално тржиште. Не изгледа добро сваки пут када се надам. Знате једну даму без мараме и знате да гомила људи гине због шала. Зато што га једна могла девојка није носила. Одбила је да га носи. А онда су људи, знате, отишли ​​да протестују. Упуцани су. И тако сам се вратио у стварност. И губим наду да је ова брига о којој причам, наравно да знате, срамота или је то медвеђа услуга за народ. Знаш, мислим, то је вино забога. Знате, вино уједињује људе. То је, мислим, то је суштина, знаш, мислим, одеш на вечеру у било које друго и једеш и одеш живиш, нема разговора, нема заједничке расправе. Нема вина. Ако нема вина, знате, колико можете учинити са Цоца Цолом? Причаћемо о уметности и поезији и вашим сновима да ваша деца нешто ураде без чаше вина. Само што нема четири недеље се не дешава. То је, то је као звучни систем без звучника, знате? Ок, да. И онда једу и одлазе. Дакле, знате, навикли смо да седимо око шесторо људи који наручују шампањац и наручују бордо, па наручимо нешто друго, а онда знате, идемо кући освежени, обновљени. Да тако кажем,

Матт Кеттманн 35:47

кажи ми мало о вину како се зове и шта шта, какво је сирово Схеа грожђе,

Гап Кеусхгериан 35:55

руско грожђе је, веома је, другачије је. И боље је да буде другачије. Јер иначе, знате, није да не могу да одредим. Нема танине, па је у том смислу ближи понекад, али не много тениса. Дефинитивно. Није као танинско вино. Има добре плодове. Има светлу трешњу, мало малине. Овај воћни дуги завршетак на непцу, има леп дуги завршетак на непцу. Зове се Русија. Једно од имена је кошер. Сада је, наравно, прелепо. И мислим да је прелепа или тако нешто. Заборавио сам тачно значење. И, и Русија или Русија, изабрали смо Русију да бисмо избегли забуну, људи кажу да је Русија ружна, знате, тако. Али углавном је то у Ирану. Користи се као Русија, знате. И сва мудра некалемљена прелепа брда, високи виногради, веома добро одржавани виногради, и доступни мазгама и магарцима, знате, заиста, можда су то урадили високо. Дакле, да нису контролисани. Чак је и кодер готов. Искрено, ништа им не дају. Нису се бринули да ће бити изложени камери. Не знам да ли уопште осећају да шта се дешава, искрено, осим што је овај дошао, хоће да купи грожђе. Он је Јермен, знате, преговарамо о цени. Није да су били заиста забринути због онога што се дешава.

Матт Кеттманн 37:36

Па, хајде да причамо мало о Јерменији да бисмо, знате, довели до краја ове дискусије. Али када сам био у Јерменији, пре 20 година, култура је још увек била много, много више заснована на вотки, као да бисмо сели за ручак и испрали флашу вотке, или, знате, нешто меса са роштиља и поврћа и све од тога, а вино је тек почело да излази. Посебно у Карбаху, посетили смо неколико бунара, неколико винарија и пробали вино. Још увек је било мало, знате, мало грубо. Али неке од најбољих ствари биле су ствари поред пута које су домаћи људи правили и продавали нама, што је било забавно купити. Али шта мислим, Ејми, какав је твој осећај за винску културу у нашем тренутном састанку? Чини се да се прилично брзо мења. Ох,

Аимее Кеусхгериан 38:21

тако се брзо мења. Да, веома другачије него што мислим када сте били тамо. Али 2015. године имали смо око 38 регистрованих брендова вина, а данас их имамо око 200. Само да вам дамо мало скале раста. Имамо нове пројекте винограда, долазе нам међународни винари, култура у граду се променила од културе испијања алкохолних пића као што сте рекли у културу испијања вина и осећате да сте у граду вина када сте У још Ивонне, сваки ресторан има винске карте има добар избор јерменских вина. Отварају се вински барови, отварају се нови ресторани. Стално се шалимо. Знате, сваке недеље се осећа као да се отвара нови ресторан, па је вино донело и растући кулинарски раст. И још увек смо на самом почетку разумевања да немамо Апалаче у земљи. Тако спајамо Апалаче који разумеју варијације села, различите висине микроклиме. И тако да, постоји само осећај као да расте и дефинитивно је да расте. Женке су заправо биле рано усвојиле вино у винској индустрији пре него што је то још увек била веома совјетска култура. А жене и жене имају тенденцију да се осећају пријатно када излазе и пију вино. И тако је сада померено назад у то да сви пију вино. Имамо фестивале вина који се одржавају сваке године, имамо европске дане вина, имамо Аденеи Вине Фестивал. Дакле, да, то сам ја, само се тако брзо мења.

Матт Кеттманн 39:46

И своје време делите између студирања у Француској и живота у Јерменији. Шта радиш шта заправо још живиш?

Аимее Кеусхгериан 39:51

Па, тренутно сам у Дижону, завршим МБА, то је програм који траје годину дана, тако да ћу се вратити. Вратио сам се у Јерменију пре жетве ове године. Ове јесени,

Матт Кеттманн 40:00
и да ли онда постоји много винског туризма који почиње да се дешава у Јерменији мало даље од Јермена који тамо живе? Има ли људи који долазе у Јерменију да искусе вина? Да ли се то дешава, знате, када

Аимее Кеусхгериан 40:11

када туризам расте, наша инфраструктура се побољшава. Креирају се винске руте, граде се нове винарије. Дакле, то ће бити примарна врста главног фокуса линије. Имамо пет виноградарских региона, али на било који позван, тако да се налази сат и по јужно од Јеревана. Тако да је лако доћи из главног града. И има неке од најактивнијих пројеката и развија се веома брзо. Дакле, да, вински туризам дефинитивно долази и развија се. И да, то је све што се некако спаја.

Матт Кеттманн 40:44

Зашто сте очигледно веровали у Јерменију, када сте одлучили да тамо посадите грожђе и кренете у то. Али да ли сте схватили да ће се то догодити тако брзо, и овако драматично? Мислим, то је огроман пораст само у последњих, знате, шест, седам година?

Гап Кеусхгериан 41:00

Видите, сећам се да сам показао презентације рано, када смо радили први пројекат, ово је можда негде 1112. То је било пре 1011 1013 година. И направио бих презентацију и рекао, знате, људи би ме питали, шта мислите? Знате, каква грузијска вина? Можете ли их упоредити са грузијским винима? Шта мислите да знате, а ја бих врло самоуверено рекао да нећемо признати индустрију у року од осам година максимално 10, то ће бити сасвим друга ствар. И људи би ме гледали. Мислим, зато што сам урадио неке ствари. Нису могли да одбаце оно што сам рекао, знаш, у реду, он опет говори, јер су ми дали предност сумње да, знаш, у реду, овај тип, знаш, можда понекад сумњам да ли ће се то десити, али то је природно, сумњате у себе. Ако сте на гадном месту, умањује вас тужним, шта год, мислим да није. А онда је то сада дошло, мислим, знате, неколико је топ 10 најбољих брумбол вина из Јерменије, или је Куш био 10 најбољих Форбсових вина године. И, знате, мислим, а ту су и сви други часописи, све остало, ту је ово поновно откривање индустрије, то ће сада бити у раној фази усвајања, мислим у фази раног усвајања, где, знате, типови винских сомелијера , мајстори вина, врхунски директори вина, у ресторанима, врхунски увозници, знате, то је било исто пре много, много година када сам продавао вино у Калифорнији. Кад је Малбек дошао, знаш. А онда ћете видети Малбека. А онда ћете видети још један Малбек, а затим други Малбек. А онда је цела ствар експлодирала. Сада су сви били у томе да Малбек Аргентина буде добар пример. Нови Зеланд је још један. То је нова земља, али је био невероватан раст. А онда је почетак био новозеландски совињон блан, чак и Аустралија, сећам се када су долазили у ресторане или продавали вино из долине Хунтер, или места кад год сам имао ресторан у Сан Франциску, тако да сам знао шта су радили . Тако да видим препреке. И ако ме људи питају, могу са сигурношћу да кажем да то долази тек у једном тренутку, само узлеће, знате, трење је мање, и то ће порасти и више људи ће долазити у школу, више винарија ће се обновити , доћи ће више туризма и тако даље и тако даље. Важна ствар коју мислим да радимо је да се побринемо да урадимо озбиљно истраживање, да добијемо клонове, зар не. Пошто знате, ако садите виноград у наредних 40 година, желите да будете сигурни да је права густина прави клон. То је право ово је право. Али не кажем људима, ако смо ово урадили као индустрија и добили рецензије, и писали о преосталим победницима из Совјетског Савеза, замислите да урадимо са правим клоновима са правом густином уз наводњавање кап по кап. Зато што имамо тероар ​​који можеш да одузмеш. Није да свака земља има вулканско тло, винограде на високим надморским висинама и ове аутохтоне сорте. Дакле, имамо то. А оно што радимо с тим је оно што је најважније. И да ставим Јерменију на мапу. Тако да сам веома сигуран. да,

Матт Кеттманн 44:36

не, и тајминг је добар. Мислим, људе сада занимају све те ствари, зар не? Мислим, пре можда 20 година, људи су само желели такси, али сада су заинтересовани за истраживање и развој или друге аутохтоне сорте јер је толико људи заинтересовано за историју ствари и све сада. Ејми, да ли виђаш много људи твоје генерације како ускачу у Јерменију? Мислим, да ли је то младалачка винска култура која сада излази на Да,

Аимее Кеусхгериан 44:59

Имамо Јерменку која иде на њен МВ имамо неке од ваших у ресторанима имамо моју генерацију. Па, претпостављам да смо ми друга генерација и имамо много ћерки које прате оно што је њихов отац дошао и започео пре 10 година. И ми, долазимо и почињемо да радимо и са својом породицом. Дакле, ту генерацијску смену почињемо да видимо прилично рано. И да, једина индустрија на коју мислим професионалци, они добијају своје сертификате за В сет, добијају, почињу да раде у винаријама у иностранству. Они студирају на Универзитету Гајзенхајм. Тако да се дефинитивно развија у заиста лепу индустрију. А најважније је да следећа генерација почне да се укључује. Историјски гледано, Јермени нису били винари, увек се каже да су Јермени били лекари, зубари и драгуљари и професије за које није потребна земља. Али сада када имамо земљу и унутрашњост, имамо територијални интегритет. И имамо винограде, сада нова генерација постаје винара. Тако да то дефинитивно видимо. Велики.

Матт Кеттманн 45:59

Па, узбуђен сам што ћу поново посетити Јерменију и отићи да је проверим, опет, можда моја 20 година од последњег путовања тамо. Али сећам се да сам био запањен колико је то лепа земља, и колико су сви били гостољубиви, а храна је била одлична чак и тада, сигуран сам да је сада много боља. Тамо сам се јако забавио. И то је заиста био велики део моје винске каријере. Знаш, увек имам наклоност у срцу према томе. Драго ми је што видим да су вина заиста одлична. Оне које сте ми послали су биле укусне. И поделио сам неке са неким јерменским пријатељима, тако да су и они узбуђени што то виде. У сваком случају, да бисмо могли, ако сте заинтересовани за ову причу, можете да гледате шољу спасења на неком ТВ-у која улази дубље у невоље ВА Хеј и Ејми Кашкари да праве вино у Јерменији и направе вино и Иран и све то. Дакле, хвала вам на вашем времену данас. Хвала. Добро. Хвала. Да ли сте већ пробали неке јерменске линије? Шта кажеш на онај из Ирана? Волели бисмо да знамо. Можете нам послати своје коментаре и питања е-поштом на подкасту као што се Вине Ентхусиаст дотнет сећа, можете се претплатити на овај подкаст на Аппле-у, Гоогле-у, Спотифи-у и било где другде где слушате своје омиљене емисије. Такође можете да одете на вине ентхусиаст.цом бацксласх подцаст за више епизода и транскрипата. Поново. Ја сам Матт Каплан са ентузијастом вина. Хвала за слушање.